Пређи на главни садржај

Ivanini Slatkisi i slanisi

Ivanini Slatkisi i slanisi

Štrudla



Recept sam dobila od moje mame:)Stalno radim po ovom receptu,najbolja je !Puna fila,kore mekane,topi se u ustima.
Nema ništa lepše nego kada nedeljom kuća zamiriši na štrudlu ,nedeljni ručak...
Bar smo nedeljom svi na okupu i ja praktikujem da uvek bude lep rucak i obavezno kolači:)
Mi volimo ove starinske,a štrudla je nezaobilazna;)Kako sa orasima,tako i sa makom,po nekad sa rogačem...jabukama....mmmm ma sve su lepe:)
Danas kod nas sa orasima i makom;)

Sastojci

12 osoba
  • za testo
  • 600g brašna
  • 1 celo jaje
  • 2 žumanceta
  • 50g masti(moze margarin)
  • 1 kvasac(kocka svezeg )
  • 2,5dl mleka
  • 100g šećera
  • 1 kasikica soli
  • nadev od maka
  • 400g maka
  • 250g šecera
  • 2dcl vrelog mleka
  • nadev od oraha
  •  
  • 400g mlevenih oraha
  • 200 ml mleka
  • 100 g šećera
  • 1 vanil šećer
  • sneg od 2 belanceta

Količina testa je za jedan nadev,ako želite oba nadeva poduplajte količinu testa ili mere za nadev prepolovite.

Ja prepolovim mere za nadev,testo podelim na 2 dela idobijem jednu štrudlu sa orasima i drugu sa makom.

Po želji u fil možete dodati suvo groždje.

Priprema

  1. 1.
    Zamesiti testo..

    U toplo mleko,staviti kvasac,kašiku brašna da nadodje.
    U brašno staviti so,šecer i jaje i 2 žumanceta,varjačom mesati,dodati,mast(margarin) otopljen i mleko sa kvascem.
    Zamesiti testo,ja sve radim varjačom.



    OVO JE VAžNO,testo mesite uveče i ostavite u frižideru pokriveno preko noci.Ujutru ga premesite i ostavite na toplom da nadodje.

  2. 2.

    Podeliti testo na 2 jufke,razviti u pravougaonik,30x40cm


  3.  
  4. 3.
    Za nadev od maka:
    U posudu sipati mleveni mak,dodati šećer i vrelo mleko pa promešati.
      Za nadev od oraha:Ulupajte belanca,promešajte orahe sa šećerom i vanil šećerom,prelijte vrelim mlekom i dodajte ulupana belanca pa sve promešajte.

    Premazati masom obe kore.
    Uviti u rolat,najbolje od užeg dela ,a ne od šireg kao sto sam ja uradila,jer kad motate od uzeg dela lepse estetski izgleda i ima više namotaja ;)



     Za nadev od oraha:Ulupajte belanca,promešajte orahe sa šećerom i vanil šećerom,prelijte vrelim mlekom i dodajte ulupana belanca pa sve promešajte.

    Svaki rolat stavite u pleh obložen papirom,premažite uljem štrudlu i pecite na 180 stepeni oko 40 minuta,treba lepo da porumeni.



     Kada je pečena pokrijte čistom krpom da se ohladi,secite na parčad i pospite šećerom u prahu.



Коментари

Популарни постови са овог блога

Cheesecake

Poslastica koju mozete napraviti za pola sata,izdasna i fenomenalnog ukusa! Torta sa sirom jе slatka okrugla torta koja se sastoji od jednog ili vise slojeva.Glavni i najgusci sloj ,sastoji se od mesavine mekog,svezeg sira,secera ,ako ima donji sloj,on je obicno tvrd i sastoji se od samlevenih kolacica ili keksa,slatkih krekera ili biskvita torte.Moze i ne mora da se pece(obicno se drzi u frizideru) .Na vrh se moze staviti sloj voca,slaga,oraha,vocnog sosa i/ili cokoladnog sirupa.U tortu se moze dodati i njihova aroma.Torta sa sirom moze da ima vise ukusa,na primer:jagode,kesten,cokolada,limun... itd..  Meni je najdraza sa jagodama :) Kada se samo setim,pre jedno 10 godina ..pa i vise..na samu pomisao da jedem tortu sa sirom...oooo ...nikako me te torte nisu privlacile,samo klasika;)kora,fil,kora,fil :) Dok jednom nisam resila da napravim,uvek su mi bile izazovne ,tako kremaste,pa voce...ko bi odoleo,ja nisam mogla :) Resila sam napraviti pa sta bude:) Prva cizika koj

Jaffa torta 10minuta

Tortica koju možete napraviti za 10 minuta,zvuči neverovatno,ali tako je :)Najavili vam se gosti,a volite ih lepo počastiti;) Ova tortica je idealan izbor :) Mislim da svi vole jaffa keks ,greške nema :) Sve sameljete,promesate,odgore slag  i gotovo :) Ja sam vise vremena utrosila za dekoraciju al vredelo je :) Dobitna kombinacija čokolada i narandža ...kako odoleti ;)   Sastojci   900g jaffa keksa(3 kutije) 200ml mleka

Vanila mak kocke

Ovo je kolac kome necete moci odoleti,pogotovo ako ste ljubitelj maka;) Predivan spoj divnih socnih korica sa makom i kremom od vanile:) Ja ih sada gledam i ponovo mi se jedu :) Jako volim kremaste kolace.   Malo je osoba koje ostaju ravnodušne na pomen štrudle s makom ili neke druge poslastice, kojoj ovo seme daje poseban ukus i aromu. Mak je zastupljen u gotovo svim kuhinjama sveta, ali mnogi i ne razmišljaju o njegovim lekovitim svojstvima. Dugo je predstavljao simbol sna i smrti, zbog opijuma koji se iz njega ekstrahuje i crvene boje. Najstariji zapisi o njegovoj upotrebi potiču iz Mesopotamije, gde je korišćen u medicinske svrhe, ali i kao "biljka veselja". Atletičari u antičkoj Grčkoj su pre takmičenja pili napitak od vina, maka i meda da bi bili snažniji. Narodni lekari ga preporučuju za opuštanje mišića, protiv bolova, za iskašljavanje i grčeve u želucu. Upućeni tvrde da je i prava raznica antioksidanasa, koje organizam štite od upala i mali