Пређи на главни садржај

Ivanini Slatkisi i slanisi

Ivanini Slatkisi i slanisi

Pita sa tikvicama sirom i jajima


Ne znam dali ste imali prilike ovako nešto da probate,ali ako volite pite probajte OBAVEZNO!Dopašće vam se sigurno!Kombinacija je odlična,naravno za one koji su ljubitelji tikvica ;)
Ja cu se potruditi da slikovito bjasnim kako ja pravim pitu,testo uvek bude tanko i fino kao iz buregdžinice :)
Naucila me moja svekrva ;) Prva mi je bila debela ko opanak:)Uvek sam izbegavala praviti pite,al od pre 9 godina od kako me ona naucila,vidim da to nije ni malo tesko ni komplikovano.
Bitno je da imate dobro brašno,ja koristim T-400 mekano.
Testo voli da odmori barem pola sata.
Za testo uvek koristim ovaj recept,nadev mozete po vašoj želji,ovo je moj predlog,za početak,a pokazaću vam kako pravim i sa drugim nadevima :)

Sastojci

  • TESTO
  • oko 500,600g brasna(da bi razvili pitu za veću tepsiju) 
  • 250ml mlake vode 
  • 1 kašika soli  
  • ulje
  • NADEV
  • 1,5kg tikvica
  • 4 jaja
  • 250g sira
  • 1 pavlaka  
  • ulje
  • so
  • malo bibera
  • PRELIV
  • 1dl vode
  • 2 kašike ulja
  • 1 kašika soli

Priprema 

TESTO:

  1.  
  2. Staviti brašno u dublju plastičnu činiju, dodati soli i mlake vode oko 1dcl pa videti posle dali treba dodati još. 
  3. Mesiti varjačom u polutvrdo testo.

  4. Napraviti 2 jufkice i malo ih premazati uljem i tacnu na koju cćete staviti jufkice isto premažite uljem,pokrijte čistom krpom i ostavite da se odmore 15-ak minuta do pola sata.

    NADEV:
  5. 4.
    Tikvice oljuštiti, izvaditi seme, oprati i iseckati na kockice i staviti u cedku da se procede.Posoliti, pobiberiti.
  6. 5.
    U posebnu posudu razmutiti jaja sa viljuškom, dodati  sir i pavlaku.To sve sjediniti sa tikvicama.
  7. 6.
    Staviti stoljnjak na sto, dobro ga pobrašnaviti, staviti jufkicu i razviti je sa oklagijom, posipati je sa brašnom jer testo ne sme da se lepi. 
     
  8. 7.
    Razviti testo oklagijom,koliko god može.Prebaciti testo preko oklagije,podići oklagiju u vis kao na slici 3, i malko drmusati,videćete kako testo polako pada dole,vodite računa da ne preterate da ne pukne.Bacite preko stola,pa ponovite sa druge strane testa.Ovaj postupak ponovite 2 puta.Onda lagano vučete krajeve testa rukama,fino stavite ruke ispod testa i vučete idete oko stola,kako vučete tako malo bacate testo u vis,da bude što tanje.
    Krajeve ne kidam,bude mi uvek tanko.
    Premazati testo uljem(ja polijem iz flaše naizmenično po testu ulje,tako je najbolje) i staviti polovinu nadeva,onako pobacajte nadev neka ima svuda.Uzeti stoljnjak u obe ruke i polako motati testo.To uraditi i sa drugom jufkicom. 
     
  9. 8.
    Podmazati pleh uljem i redjati pitu.Ja tako savijenu pitu isečem na delove,koliki mi je pleh.Peci dok ne porumeni.oko 40 min na 220 stepeni.
    PRELIV:
  10. 9.
    U manju šerpicu sipati vodu, ulje i so i pustiti da provri i skloniti sa vatre.
  11. 10.
    Kad je pita pečena preliti je sa prelivom i poklopiti drugom tepsijom do služenja.
     Poslužiti uz jogurt ili neku finu salaticu.


Коментари

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Cheesecake

Poslastica koju mozete napraviti za pola sata,izdasna i fenomenalnog ukusa! Torta sa sirom jе slatka okrugla torta koja se sastoji od jednog ili vise slojeva.Glavni i najgusci sloj ,sastoji se od mesavine mekog,svezeg sira,secera ,ako ima donji sloj,on je obicno tvrd i sastoji se od samlevenih kolacica ili keksa,slatkih krekera ili biskvita torte.Moze i ne mora da se pece(obicno se drzi u frizideru) .Na vrh se moze staviti sloj voca,slaga,oraha,vocnog sosa i/ili cokoladnog sirupa.U tortu se moze dodati i njihova aroma.Torta sa sirom moze da ima vise ukusa,na primer:jagode,kesten,cokolada,limun... itd..  Meni je najdraza sa jagodama :) Kada se samo setim,pre jedno 10 godina ..pa i vise..na samu pomisao da jedem tortu sa sirom...oooo ...nikako me te torte nisu privlacile,samo klasika;)kora,fil,kora,fil :) Dok jednom nisam resila da napravim,uvek su mi bile izazovne ,tako kremaste,pa voce...ko bi odoleo,ja nisam mogla :) Resila sam napraviti pa sta bude:) Prva cizika koj

Jaffa torta 10minuta

Tortica koju možete napraviti za 10 minuta,zvuči neverovatno,ali tako je :)Najavili vam se gosti,a volite ih lepo počastiti;) Ova tortica je idealan izbor :) Mislim da svi vole jaffa keks ,greške nema :) Sve sameljete,promesate,odgore slag  i gotovo :) Ja sam vise vremena utrosila za dekoraciju al vredelo je :) Dobitna kombinacija čokolada i narandža ...kako odoleti ;)   Sastojci   900g jaffa keksa(3 kutije) 200ml mleka

Vanila mak kocke

Ovo je kolac kome necete moci odoleti,pogotovo ako ste ljubitelj maka;) Predivan spoj divnih socnih korica sa makom i kremom od vanile:) Ja ih sada gledam i ponovo mi se jedu :) Jako volim kremaste kolace.   Malo je osoba koje ostaju ravnodušne na pomen štrudle s makom ili neke druge poslastice, kojoj ovo seme daje poseban ukus i aromu. Mak je zastupljen u gotovo svim kuhinjama sveta, ali mnogi i ne razmišljaju o njegovim lekovitim svojstvima. Dugo je predstavljao simbol sna i smrti, zbog opijuma koji se iz njega ekstrahuje i crvene boje. Najstariji zapisi o njegovoj upotrebi potiču iz Mesopotamije, gde je korišćen u medicinske svrhe, ali i kao "biljka veselja". Atletičari u antičkoj Grčkoj su pre takmičenja pili napitak od vina, maka i meda da bi bili snažniji. Narodni lekari ga preporučuju za opuštanje mišića, protiv bolova, za iskašljavanje i grčeve u želucu. Upućeni tvrde da je i prava raznica antioksidanasa, koje organizam štite od upala i mali