Пређи на главни садржај

Ivanini Slatkiši i slaniši

Ivanini Slatkiši i slaniši

Langos

 Langos je madjarski specijalitet.U Vojvodini  poznat kao ˝madjarske mekike˝. Moze da se pravi od obicnog dizanog testa ili od pasiranog krompira. Ja upravo pravim na ovaj drugi nacin sa pasiranim krompirom,em nema kvasca,em se brze napravi,nema dizanja testa,mesanja,nema oklagije,bude gotovo za pola sata :) U madjarskoj prave vise slane varijante:beli luk,pavlaka,sir...U  Vojvodini prave i slatke varijante dzem ili eurokrem. Ja pravim slane varijante ipak je to ono pravo i za mene pravi Langos!
 

Sastojci 4 osobe
  • 3 veca krompira
  • 500g brasna
  • 1 kesica suvog kvasca
  • 3dl mleka
  • 1dl ulja
  • 2 jaja
  • 1kasika soli
  • 1/2kasikice secera
  • za premaz
  • 1 cen belog luka
  • 2dl kisele pavlake
  • 200g trapist sira
  • jos
  • ulje za przenje

Priprema

  1. 1.
    Krompir skuvati pa ispasirati.
    Dodati so,secer,suvi kvasac,jaja promesati pa dodati mleko,ulje i na kraju brasno.
    Testo ne sme da se lepi nego treba da bude fino, mekano i ne lepljivo

  2. 2.
    Kada zamesite stavite brasna na sto i napravite valjak od testa.
    Stavite u dublji tiganj da se zagreje ulje.
    Secite valjak na komade,koliko god vi zelite da langos bude velicine.Ja uglavnom pravim malko vece kao manja palacinka bude kad razvijem a secem komade testa da budu velicine breskve.
    zamesiti loptice i svaku lopticu pritiskate sakom praveci palacinku,razvlacite prstima,ne oklagijom,nekako da u sredini bude tanje a krajevi budu malko deblji.
    Przite langos na vrelom ulju sa jedne i druge strane.

  3. 3.

    Cim je peceno vadite na ubrus i odma posipate sitno seckanim belim lukom,mazete pavlaku i odgore rendani sir po zelji da se topi.Preklopite i jedite dok je toplo;)


Ko voli moze praviti i slatki langos sa dzemom ili eurokremom.

Коментари

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Cheesecake

Poslastica koju mozete napraviti za pola sata,izdasna i fenomenalnog ukusa!Torta sa sirom jе slatka okrugla torta koja se sastoji od jednog ili vise slojeva.Glavni i najgusci sloj ,sastoji se od mesavine mekog,svezeg sira,secera ,ako ima donji sloj,on je obicno tvrd i sastoji se od samlevenih kolacica ili keksa,slatkih krekera ili biskvita torte.Moze i ne mora da se pece(obicno se drzi u frizideru) .Na vrh se moze staviti sloj voca,slaga,oraha,vocnog sosa i/ili cokoladnog sirupa.U tortu se moze dodati i njihova aroma.Torta sa sirom moze da ima vise ukusa,na primer:jagode,kesten,cokolada,limun... itd..
 Meni je najdraza sa jagodama :)Kada se samo setim,pre jedno 10 godina ..pa i vise..na samu pomisao da jedem tortu sa sirom...oooo ...nikako me te torte nisu privlacile,samo klasika;)kora,fil,kora,fil :)Dok jednom nisam resila da napravim,uvek su mi bile izazovne ,tako kremaste,pa voce...ko bi odoleo,ja nisam mogla :) Resila sam napraviti pa sta bude:)Prva cizika koju sam napravila bila …

Prhke rafaelo kiflice

Moje divne nezne kiflice,osvojice vas pri prvom zalogaju :)Ja sam ljubitelj kokosa ..vanile,prhkog testa:)htela sam da napravim jedan spoj 3u1 ,motalo mi se danima po glavi kako bih i sta bih...Prvo sam zamislila da razvijem testo u krug i da samo taj puding sa kokosom premazem preko,pa da secem trouglove i da motam:)Medjutim...uvidela sam kako je taj fil gust i resih da pravim valjcice i stavljam na krajeve pa da onda motam kiflice.Stavila ih u rernu i prekrstila se :) Sta bude bice:)Kada je kuca zamirisala....maaa diivnooo testo...kokos...vanila...mmmmm rekla sam sebi Ivana ovo mora biti nesto fenomenalno ! Izvadila sam ih rerne ,moje male kokosaste pahuljice ,odmah sam onako toplu morala da probam ii mmm ...zaljubila se u njihov ukus pri prvom zalogaju i rekla to je to:) ne menjamo nista :) Prhko testo koje se topi u ustima.Lepse i jednostavnje testo skoro nisam pravila,ovo testo sada za sve koristim bilo da su korpice,vanilice,strudlice...ma predivno :)Fil je od kokosa i pudinga od…

Domaći gusti sok od kajsija

Predivan domaci gusti sok bez konzervansa i jako malo šećera.Dopašće vam se :) Sezona je kajsija i svi koji imate kajsije isprobajte ovaj jednostavan recept za odličan sok :)  Ja nemam kajsije,ali ima moja mama i kada god mi donese ja ih utrošim ovako :)  Ne može da dočeka zimu :D  Kada je dobro ohladjen ,odlično je osveženje u vrelim letnjim danima . 

Sastojci :
5kg kajsija 3l vode 1/2kg šećera 1 ekstrakt arome vanile

Priprema

1.Kajsije oprati i očistiti od koštica.
Samleti u multipraktiku ili na mašini za meso.
Dodati š…